Поиск

Авторизация



Опрос

Оцените мой сайт
 
Бас бет

Мақалалар

АШЫҚ ИНФОРМАЦИЯЛЫҚ СИСТЕМАДА ҚӘЎИПСИЗЛИК

ИНТЕРНЕТ-БУЛ…

 Бүгин цивилизацияласқан дүнья жәмийетинде журналистика төртинши ҳәкимият дәрежесинде жүргизиледи. Себеби, журналистиканың тийкарғы буўынлары болған баспасөз, телевидение, радио ҳәм интернет журналистикасы жәмийетшилик пикирин қәлиплестириўде ҳәм  раўажландырыўда ең тәсирли ҳәмде нәтийжели қурал болып есапланады. Әлбетте, демократиялық жәмийетимизде журналистика еркинлик хызметин нызам тийкарында әмелге асырыўы лазым. Сонлықтанда Өзбекстан ҳәм Қарақалпақстан Республикаларының Конститутцияларында «Ғалаба хабар қураллары еркин ҳәм нызамға муўапық ҳәрекет етеди. Олар дурыслығы ушын бейимлескен тәртипте жуўап береди. Цензураға жол қойылмайды» – деп көрсетилип өтилген.

 

 

СЕРГЕКЛИК

ЖАМАН ИЛЛЕТЛЕРГЕ ҚАРСЫ ГҮРЕСЕЙИК

  Бүгинги күнде инсаниятқа қәўип туўдырып турған, неше мың адамлардың набыт болыўына алып келип атырған террористлик жаман иллетлердиң идеялық тийкары болып - диний экстремизм ҳәм диний фундаментализм хызмет етпекте. Экстремизм адамларды туўры жолдан шетке шығаратуғын, ҳақыйқый өмирге сай келмейтуғын  шақырықлар арқалы сиясий дүзимди бузыўға, көпшиликтиң мақул көрген идеяларын ҳәм ой-пикирлерин бийкарлаўға урынады. %злери белгилеген жәмийетлик дүзимниң ҳәм идеялардың орнаўы ушын зорлық, терроршылық, қорқытыў, алдаў ҳәм сол сыяқлы усыллардан пайдаланады.

Диний экстремизм оғада аса кеткен фанатикалық жол менен өз динин ямаса диний сектасын нәсиятлаўға, оны басқалардың санасына енгизиў ушын гүрес алып барады. Диний экстремизм басқа динлерди ямаса секталарды масқаралаўшылықта, жерге урыўшылықта, динди сиясатластырыўшылықта, динниң жәрдеминде жасап турған конституциялық мәмлекетти қулатып, оның орнына өзлериниң ҳәкимиятын орнатыўға умтылыўшылықта көринеди.


 

Келиң биргеликте ат салысайық, ДОСЛАР!!!

  Өткен сапары МИЙМАНХАНА мызға Қарақалпақстан Республикасы Каратэ федерациясы ўәкиллериненен Полат исмли жигит өзиниң пикирин қалдырыпты. Өз гезегинде жеке веб сайтымызға кирип өзиниң пикирин билдиргенине миннетдаршылығымды билдиремен.  Ол өз пикиринде сайтымызда республикамыздағы каратэ спорты ҳаққындағы жетискенликлер ҳаққында мақалалар жәрияланбай атырганлагын жазған екен. Расында да , мен де спорттың каратэ түрине жүдә қызығаман ҳәмде бул спорт пенен тәўир-ақ шуғылланып бираз жақсы нәтийжелерге ерискенмен. Мен бул жеке веб сайтымды алдында айтқанымдай журналистлик жеке веб сайт сыпатында ашқанман. Ҳәзирде жасыратуғыны жоқ Өзбекстан Республикамыздың гүллеп жаснаўын гейбир көре алмас адамлар елимизде сөз еркинлиги мәселесинде болар болмас гәплерди айтып жүреди. Журналистлик өз позициямда турып, Республикамыздағы қабыл етилген сөз еркинлигине, ғалаба хабар қуралларына байланыслы, журналистлик кәсипти қорғаў ҳаққындағы қабыл етилген бир қанша нызамларды негиз етип, елимиздиң раўажланыўын көреалмас кимселерге усындай жаратып берилген имканиятлардың барлығынан, нызамлардың елимизде үстинлиги ҳуқықықый демократиялық мәмлекет екенлиги ҳаққында бәршеге түсиндирмек нийетинде, аңлатыў ушын жеке веб сайтымды жаратып отырман.

 

 

3-МАЙ-ДҮНЬЯ ЖҮЗЛИК БАСПАСӨЗ ЕРКИНЛИГИ КҮНИ

СӨЗДИҢ ҚҮДИРЕТИ

  Халқымызда жүдә бир таўып айтылған гәп бар: адамды бир аўыз сөз жолдан-да шығарады, жолға да салады. Себеби, орны таўып айтылмаған бир аўыз сөздиң ақыбетинен ағайин-туўысқан, дос-яран, жасы үлкен-жасы кишиниң арасынан ала пышық өтеди.

 

Ал, керисинше кәтқудалық бир аўыз сөз жағаласқанды жарастырады, есерди жолға салады. Әсиресе, өмир сүриўдиң бағытын еле дурыслы меңгере алмай жүрген жаслардың келешегине үлкен тәсир жасайды.

 

Бурынғы заманлары бул ўазыйпаны дилўар-шешенлер атқарған. Олардың қәтқудалық сөзлери адамларды жақсылыққа баслаған. Турмыслық эталоны болып хызмет еткен.

 

Батыста, Шығыс Европада көп жыллар бурын, ал, бизиң елимизде 20 әсирдиң басларынан баслап бул ўазыйпаларды баспасөз өз мойнына ала баслады.

 

Олар бара-бара адамларды тәрбиялаў, халықты белгили бир бағдарға жетелеўши жәмийетлик-сиясий қурал дәрежесине көтериле баслады.

 

 

ЖАРАМСЫЗ ИЛЛЕТТИҢ ӨЗИ МАЙДА-ШҮЙДЕДЕН БАСЛАНБАЙ МА?

Мени айырым ўақытлары төмендеги жағдайлар қатты ойландырады.

Көшеде еки адам айқасып атырса барып айырмаймыз, биреў көшеге патас тасланды нәрселерди таслап атырса:

—Неге тасладың?—деп айтпаймыз.

Бир бала теректиң шақаларын сындырып атырса:

—Қой!—деп бақырмаймыз. Неге бизлер әпиўайы нәрселерди көрип, биле тура бийпәрўа болып өтип кетемиз? Ҳәр биримиз буныңдай бийпәрўа болсақ, жәмийетимиз қашан алға илгерилейди?...

 

 
Basqa maqalalar...

«Бүгин биз демократиялық процесслерди тереңлестириў, халықтың сиясий белсиндилигин арттырыў, пуқаралардың мәмлекетимиздиң сиясий ҳәм жәмийетлик турмысындағы әмелий қатнасы ҳаққында сөз етер екенбиз, әлбетте, мәлимлеме алыў еркинлигин тәмийинлемей, ғалаба хабар қуралларын адамлар өзиниң пикир ҳәм идеяларын, жүз берип атырған ўақыяларға өзлериниң мүнәсибетин ҳәм позициясын еркин билдиретуғын минберге ерисип болмайтуғынын жақсы билемиз.

Бәршеге мәлим, пуқаралардың мәлимлеме тараўындағы ҳуқық ҳәм еркинликлерин тәмийинлеў мәселеси инсанның мәлимлеме алыў, мәлимлемени ҳәм өзиниң жеке пикирин тарқатыў ҳуқықы ҳәм еркинлигин өзине жәмлеген болып, бул Өзбекстанда демократиялық жәмийет тийкарларын қурыўдың әҳмийетли шәрти, керек болса, тырнағы болып есапланады».

Ислам Кәримов

 

Архив

2017
Декабрь
ПнВтСрЧтПтСбВс
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031